Топ новостей

РЕКЛАМА

Календарь

На Азовське море на машині

В цьому році я закінчив школу. Значить, влітку має бути вступ до університету. Отже, ми прийняли рішення цього літа проїхати на своїй машині на південь європейської частини Росії, щоб відвідати родичів і знайомих, подивитися раніше незвідані міста рідної країни і скупатися в Азовському морі. В цьому році я закінчив школу

наш маршрут

Краснокамск (Пермський край) - Лаишево (Республіка Татарстан) - Арзамас (Нижегородська область) - Дивеєво (Нижегородська область) - Сасово (Рязанська область) - Тамбов - Курськ - Воронеж - Єйськ (Краснодарський край) - Камишин (Волгоградська область) - Лаишево ( Республіка Татарстан) - Краснокамськ (Пермський край)

Курсивом виділено міста, в яких ми були проїздом.

Весь цей шлях ми подолали рівно за 3 тижні. Найбільш довгі зупинки були в Єйську (6 днів), в Лаишево (5 днів) і в Воронежі (2 дні).

Лаишево (Республіка Татарстан)

У Лаишево у нас живуть родичі. Тут ми були вже не один раз, тому ми просто прогулялися по місту, подивилися вже відомі нам місця. Практично все місто являє собою приватний сектор. З визначних пам'яток - Софійський собор, площа Державіна і набережна Ками, яка тут є вже Куйбишевським водосховищем.

Казань (Республіка Татарстан)

З Лаишево ми виїхали в Арзамас. При бажанні, можна виділити 2 дні для огляду Казані, але так як ми в ній вже були і не раз, то вирішили не зупинятися. А взагалі, в Казані дуже багато різнопланових пам'яток. Один тільки Казанський Кремль чого вартий!

Далі проїздом були Цимлянск в Чувашії і Лисково в Нижньогородській області. Нам здалося, що нічого примітного в них немає. Можливо, що дорога йде не по найкрасивіших місцях цих міст.

Арзамас (Нижегородська область)

Якось раз в інтернеті побачив фотографії Арзамаса. Відразу думка засіла в голові, як же відвідати цей старовинний купецький місто.

Очікувалося, що Арзамас буде на зразок міст Золотого кільця - такий же чистий, доглянутий, акуратний і унікальний. На ділі ж виявилося, що він, звичайно, старовинний, з красивими церквами і особняками, але недоглянутий, на вулицях сміття.

Най-най центр міста - Соборна площа - відреставрована, а трохи відійдеш убік - відразу видно не дуже хороший стан іншої частини міста. Церкви або вже відреставровані, або реставруються - це добре.

Отже, підбиваючи підсумок, можна сказати, що Арзамас не так сильно вразив, як очікувалося. Але, звичайно, ми не шкодуємо, що заїхали сюди по шляху.

По дорозі в Дивеєво несподівано нам попалося однойменне нашої прізвища село - Глухово. Поселення невелике: кілька сільських приватних будинків і церква.

Дивеєво (Нижегородська область)

Свято-Троїцький Серафимо-Дивеевский жіночий монастир - одна з головних визначних пам'яток всієї Нижегородської області, туристичний і духовний центр. Тут затишно, тихо і умиротворено. При цьому все поселення виглядає доглянутим і чистим - повний контраст з Арзамасом. Справа в тому, що більшість туристів відразу їдуть в Дивеєво, не зупиняючись в сусідньому більшому Арзамасі.

Сам монастир доглянутий і практично повністю відреставрований.

Тут знаходиться Свята канавка - то саме, заради чого тисячі православних паломників приїздять сюди. Кажуть, що треба обійти її, щоб здійснилися мрії. Виявляється, Свята канавка досить довга, але обійти її однозначно варто - непередавана атмосфера.

Поселення навколо монастиря теж охайне. Біля входу в Дівєєвську обитель багато торгових рядів з різними сувенірами за нормальними цінами. Дивеєво дуже сподобалося. Якщо є можливість відвідати Дивеєво - не втрачайте такого шансу.

У Дивеєво ми переночували. Вранці оглянули монастир і вирушили далі.

По дорозі зустріли селище з дуже цікавою назвою - Мис Доброї Надії.

Сасово (Рязанська область)

Сасово - батьківщина моєї мами. Ми багато років хотіли потрапити в це невелике містечко Центральної Росії. Тут зовсім небагато пам'яток, велика частина міста складається з невеликих будинків і приватного сектора - всюди дуже тихо і спокійно. Таких яскравих пам'яток не виявлено.

Також треба відзначити, що місто доглянутий і охайний.

З Сасово по шляху в Тамбов проїхали Шацьк в Рязанській області і Моршинська, що не доїжджаючи Тамбова. Старі купецькі будинки і приватний сектор - основна частина цих міст.

Тамбов

Що ми знаємо про Тамбові? Перше, що спадає на думку - пісня-пародія «Мальчик хочет в Тамбов». Що ще? Звичайно ж, Тамбовський вовк. А ще Черноземье і мед. От і все. Здавалося б, що можна очікувати від провінційного порівняно невеликого міста десь між Москвою і Волгою. Ось і ми спочатку багато чого не очікували від нього.

Але Тамбов здивував і вразив з першої хвилини: широкі прямі вулиці, сучасні акуратні будинки, чисті вулиці, старий центр з купецькими будинками, високі дзвіниці церков, доглянуті парки і сквери, тиша і затишок ... По центру міста ми нагуляли близько 3 кілометрів, оглянувши все найосновніше. Цікаво, але на вулицях було зовсім мало людей і машин. А погода радувала яскравим сонцем.

Площа Леніна.

Скульптура "Тамбовський скарбник"

Тамбов залишив найтепліші і приємні враження, він перевершив всі очікування.

У Тамбов ми приїхали до вечора, переночували в хостелі з досить незвичайним і незабутнім назвою «Тамбовський вовк», вранці прогулялися по місту і поїхали далі, до Курська.

Курськ

У Курську ми зупинилися у родичів. І хоча Курськ і є столицею області, зрозуміло це тільки в самому його центрі, де розташовані основні визначні пам'ятки, торгові центри та житлові будинки радянського типу. Решта районів займає приватний сектор. Напевно, головною історичною пам'яткою міста можна назвати величний Знаменський собор, що розташувався в самому серці міста.

З більш сучасних місць - різні скульптури. Ось, наприклад, пам'ятник яблуку курська антонівка.

А також не так давно в місті побудували великий меморіальний комплекс «Курська дуга», що представляє собою алею з Тріумфальною аркою і церквою. Виглядає все це грандіозно і масштабно. Красиво виконано. Звичайно, відразу простежується схожість з московським Кутузовським проспектом і Тріумфальною аркою на честь перемоги у війні 1812 року.

Цей комплекс розташований практично на виїзді з міста, але народу все одно досить багато - вони не поспішаючи гуляють і насолоджуються літом.

Ось таким запам'ятався нам Курськ. Але це ще не все - з нього ми з'їздили в селище Свобода в Корінну пустель. Тишайшому місце на березі невеликої річки, а навколо тільки безкраї зелені ліси і поля. А ще тут багато різних джерел, присвячених різним святим. Добре, що ми знайшли час і заїхали сюди.

Воронеж

Воронеж спочатку представлявся нам великим містом, «столицею Чорнозем'я». Місто повинно бути побудований масштабно і велично. Широкі проспекти, великі площі, високі будівлі зі шпилями, старовинні церкви, які пам'ятають царську Росію будинку, величезне водосховище і багато-багато людей і машин. І я вам скажу, Воронеж виправдав всі наші очікування.

У Воронежі відбулася зустріч з Тетяною Ліскер, відомої як onegina17. Вона провела нам цікаву екскурсію по міста, показала найкрасивіші місця Воронежа. По центру міста ми в підсумку намотали близько 7 кілометрів, ходячи по звивистому маршруту, прокладеному іноді по великим, а часом по таким маленьким і тихим вуличках, на яких так добре видно історію Воронежа. Спасибо большое, було дуже пізнавально! Ми були дуже раді познайомитися вживу!

Центр Воронежа - це старі церкви і купецькі будинки, неширокі вулиці, і тут всюди гуляє історія ...

Будинок, в якому жили Ростропович.

Кам'яний міст

Звичайно, зустрічаються радянські і сучасні будівлі і торгові центри. Місто швидко розвивається і забудовується, з'являються нові домінанти.

Також Воронеж багатий на пам'ятники, починаючи від Петра I і закінчуючи кошеням з вулиці Лизюкова з відомого мультика. Кошеня - просто чудо!

По місту приємно гуляти, сидіти в тіні скверів і парків, дивитися на водосховищі, на якому розташувався Воронеж, і просто насолоджуватися тим, що відбувається.

Адміралтейська площа

У столиці Чорнозем'я ми також жили у наших близьких родичів. У другий день ми поїхали в околиці Воронежа, щоб побачитися з іншими нашими родичами.

Воронеж дуже сподобався!

Єйськ (Краснодарський край)

Вся ця поїздка зводилася до відпочинку на морі. Було вирішено поїхати саме на Азовське море, так як на ньому ми ще жодного разу не були. Як свідчать цифри, море неглибоке, невелике і досить тепле.

І дійсно, це дуже добре, що вибрали ми саме його. Тепла вода і пляжі, що складаються з дрібно перетертих черепашок, спекотна погода. І всюди все просякнуте атмосферою неспішного курорту, що не налаштованого на активний відпочинок.

Наша база відпочинку «Прибій» знаходиться на Єйській косі - кращому місці для відпочинку. І що не менш важливо, розташована саме на березі моря з власним пляжем.

Справа в тому, що коса з одного боку омивається Азовським морем, а з іншого - Єйськ лиманом - затокою впадає річки Єї, який вважається менш чистим.

Територія велика, зелена, є спортивні майданчики. Вдома є декількох типів: побільше, поменше, з різними умовами проживання. У вартість у нас було включено дворазове харчування в їдальні. Ми ще доплачували за вечерю, тобто у нас вийшло стандартне триразове харчування. Годували добре і смачно, треба відзначити. Голодними ми не були.

А тепер трохи про саме місто. Єйськ є неспішний курорт, в центрі з купецькими будинками і приватним сектором. Найкраще знайомитися з визначними пам'ятками пішки, прогулюючись по невеликих вулицях.

Пам'ятник князю Воронцову на коні

Також в Єйську є і пішохідні вулиці з різними наметами і сувенірами. Ціни цілком прийнятні, сувеніри всюди схожі.

Скульптура "Бичок - цар Азовського моря"

Цікаво, що тут ми купили відомий інтернет-мем ждунов, що представляє собою істоти абсолютно незворушного і спокійного.

І звичайно, в будь-якому курортному місті повинні бути парки. Найвідоміший з них присвячений відомому Піддубному.

Також є довга набережна з безліччю атракціонів і наметів з сувенірами.

З Єйська ми в один з днів поїхали в селище Морський. Там знаходяться симпатичні обривисті скелі і довгий безлюдний пляж. Ще є етнографічне село козацького побуту, але в неї не поїхали. Також тут збираються коштувати аквапарк.

А з Морського - в станицю Должанскую, щоб подивитися настільки розрекламовану Довгу косу з довжелезними пляжами і великими хвилями. Дійсно, тут великі хвилі і хороші довгі пляжі. Але ось навколо якось порожньо: пісок і висохлі дерева. В основному тут ми бачили кемпінги - намети і невеликі будови.

Тепер трохи розповім про погоду в Єйську в кінці липня. З 6 днів відпочинку 4 дні були ясних, температура коливалася від +28 до +37 градусів. Два дня було щось на зразок шторму - хмарна погода, сильний вітер і великі хвилі. В цілому нас все влаштувало.

Єйськ нам сподобався! Як курорт для відпочинку на морі в Росії рекомендую!

Камишин (Волгоградська область)

Повертатися з Єйська в Лаишево (Республіка Татарстан) за 1 світловий день ніяк, тому ми вирішили зробити зупинку на нічліг в Камишині. Волгоград ми вирішили залишити на наступний раз, тому що ми вже відвідували його в 2005 році. Але і в цей раз нам вдалося мигцем побачити «Батьківщину-матір». Волгоград ми проїхали досить швидко - зручно зроблена траса, що йде практично в об'їзд міста.

Бачили ми в Камишині небагато. Але нам пощастило з гостьовим будинком і тим видом, який відкривався з балкона номера. Так що Камишин після заходу і вранці ми бачили. Волзький затон, човники, яхти та будинки на берегах. І навіть власний басейн, викупатися в якому не встигли - рано вранці було зовсім не жарко.

З Камишина мав найбільший відрізок шляху - майже 900 кілометром. По дорозі мигцем подивилися Жигулі, просто величезну Жигулівське ГЕС, яка в кілька разів більша за нашу, Камською, що в Пермі.

Отже, повернувшись в Лаишево, ми зупинилися там у наших родичів на 4 дні, а звідти - додому.

Так пройшла наша велика поїздка на Азовське море.