Топ новостей
Вчера в коворкинге бизнес-инкубатора «Молодёжный» состоялось традиционное мероприятие Агентства инновационного развития РМ – стартап-посиделки на тему «Юридические основы работы проекта"
Спикером выступила старший преподаватель кафедры гражданского права и процесса НИУ "Высшая школа экономики" (г. Нижний Новгород), практикующий юрист по сопровождению бизнеса – Ксения Кочкурова. Ксения

Рекламне агентство "ITMG"
Рекламне агентство «ITMG» надає повний перелік рекламних послуг у Черкасах. РА має у своєму розпорядженні широку мережу рекламних поверхонь для розміщення зовнішньої реклами, співробітничає з мережними

Рекомендации наших клиентов |Агентство копирайтинга и контент-маркетинга – АПТекст
Шановні друзі, мене звати Василь Вовк і я не вигаданий персонаж у цьому відгуку, а реальний клієнт компанії АПТекст, який співпрацює з ними більше року (роботи, виконані для мене, працівники компанії можуть

Антиколекторське агентство
Коли криза «вдарила» по жителям, багато з яких залишилися без джерела доходу і не змогли виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання перед банками, в результаті чого хтось за рішенням суду позбувся

Для бизнеса - Туристическое агентство Saya Travel
От имени ТОО "Saya Travel" приветствуем Вас и надеемся на сотрудничество!          ТОО «Saya Travel» начало свою деятельность с 29.01.2015г.  Несмотря на

Дива Країни - об агентстве
«Дива Країни» — это удивительные путешествия, экскурсии по Киеву и самым красивым городам Украины, уникальные туры по местам Силы Украины и встречи с необыкновенными людьми, которыми богата наша земля.

Принцип Роботи Агентства Нерухомості з оренди житла. |
Багато людей, які не мають свого власного житла, дуже часто стикаються з проблемою оренди квартири. Причому у кожного з них завжди виникає велике бажання знайти хороше житло за короткий період на тривалий

15 лучших печатных реклам 2013 года
Креативные агентства разрабатывают огромное количество разных рекламных кампаний: одни удивляют своей оригинальностью и свежими идеями, другие — шокируют эпатажными образами. Но несмотря на разнообразие

PHD: "Мы очень открытая компания"
   Читать оригинал публикации на sostav.ru     Одной из крупнейших глобальных медийный сетей - PHD - в прошлом году исполнилось 25 лет, а в этом году она празднует 10-летие выхода на российский рынок.

Как я создал digital агентство с smm специализацией - Дневники предпринимателей, истории успеха - Бизнес форум
Бренд-01 Я очень хорошо понимаю что такое бренд. И к построению оного и сведутся мои усилия. При этом для меня построение бренда это не только создание сайта и придумывание названия предприятию,



РЕКЛАМА



Календарь

Гості з минулого. Колишні "регіонали" готують грунт для повернення до влади

Андрій Стенін - журналіст російського державного медіахолдингу, загинув в 2014 році в Донецькій області. Сергій Коренченко і Андрій Вячало - кореспонденти з донецької "республіки", загиблі разом зі СТЕНІН. Сергій Сухобок - співзасновник українського інтернет-видання, убитий в 2015 році в Києві в результаті, ймовірно, побутового конфлікту. Василь Климентьєв - харківський журналіст-розслідувач, зник у 2010 році; за версією слідства, Климентьєва вбив колишній співробітник міліції. Олександр Кучинський - донецький журналіст, був разом з дружиною убитий на дачі під Слов'янськом в кінці 2014 року. В'ячеслав Веремій - український журналіст, був застрелений на початку 2014 року учасниками "антимайдану".

Іменами з цього мартирологу називають себе співробітники "українського опозиційного видання" "Голос правди". Його ідейним натхненником названий убитий в 2015 році в Києві - імовірно, учасниками бойових дій на сході України - проросійський публіцист Олесь Бузина. Але гоголівської жутью від цієї площадки віє не тільки через сонму мертвих журналістів. Вона намагається повернути з небуття ще й загиблі політичні кар'єри.


"Західні ЗМІ розійшлися в думці: на Майдані були" демократи "або" фашисти "?", "Рейдери Кличко вкрали в Києві ресторан на воді", "Солдати АТО покарали водія маршрутки за відмову безкоштовно возити" айдаровку "", "Скандал в Міноборони : готель "Козацький" забирають за борги "," Міністр культури вважає жителів Південного Сходу України генетично неповноцінними "," Анонсований розгромний доповідь про держпереворот в Україні ". Так виглядала головна сторінка "Голоси правди" ввечері 22 листопада.

Незважаючи на маргінальність цього ресурсу в українському інформаційному полі, судячи по щільності та інтенсивності наповнення "Голоси правди", його творці покладають на нього великі надії. Сьогодні він виглядає як головна інформаційна площадка розсіяних по різних дрібним політпроект колишніх "регіоналів", якийсь агрегатор виробленого ними або відповідного їх ідеології контенту.

Причому "Голос" публікує не тільки умовно власний контент. (100-відсоткової оригінальністю мають хіба що українські переклади. Велика частина розміщених на сайті текстів, як показала перевірка на унікальність, взяті з різних - в основному маргінальних - російських майданчиків або соцмереж). Так, блок "Опозиційний телебачення", розташований по центру головної сторінки, постійно оновлюється посиланнями на NewsNetwork Вадима Рабиновича. Наступний блок, "Огляд преси", складається виключно з посилань на сайт Страна.ua, головним редактором якого є колишній глава холдингу "Вести" Олександра Клименко Ігор Гужва.



Сайти, на які посилається головна сторінка "Голоси правди"

Голос з минулого

Про "Голосі правди" "Острову" вже доводилося писати , Рік тому, коли він виявив себе як ланка ланцюжка з розповсюдження антиукраїнських фейків на зразок того, що якісь "вчені Закарпаття" "запропонували провести референдум і надати краю статус самокерованої економічної території". У ланцюжок входив також інший новостворений сайт, "Ехо Києва", копіювати логотип і дизайн "Ехо Москви" і називав своїм головним редактором колишню помічницю головного редактора московського "Ехо" Лесю Рябцева. Рябцева зв'язок з цим ресурсом заперечувала. "Голос правди" і "Ехо Києва" ділили IP-адреса з ще одним свіжим онлайн-ресурсом - сайтом "Комітету порятунку України" втік до Москви в лютому 2014 року колишнього прем'єр-міністра України Миколи Азарова.


Звернути на нього увагу знову автора цих рядків змусило лист з темою "Опозиція", яке прийшло мені на старий і давно не використовується email. Це була розсилка від "Голосу правди", на яку я не підписувалася. Відкривалося лист постом з "блогу" Олександра Вілкула. Цей пост, скопійований з сторінки Вілкула в Facebook, починався заголовком Страни.ua від 18 листопада, в якому говорилося, що "Поляки підготували два перших позову про реституцію в суди Львова і Тернополя".

Однак в самому пості колишній "регіонал" (або, скоріше, адміністратор його сторінки в FB) посилався нема на текст "Країни", який остання запозичила у польського сайту з промовистою назвою "Правиця". Вілкул посилався безпосередньо на "Правицю" : "Чи готові виїхати з дому або віддати землю? Думали, що декомунізація - це тільки пам'ятники валити? Це ще і крок до реституції. Прибалти, чехи, серби це вже пройшли. Про це прямо говорять поляки. Вони вже зібрали понад півтори тисячі пакетів документів на власність в Україні. зокрема, там описаний майже весь центр Львова. Почитайте коменти під оригінальною статтею - гугл переведе. там вже і про повернення території, зміна кордонів, про Бандеру ... ".

Не знаю, наскільки добре Олександр Вілкул або людина, що наповнює його Facebook-сторінку, читає по-польськи і як часто він і журналісти "Країни" заходять на одну з численних майданчиків польських ультраправих маргіналів. Можливо, як і я, але з протилежною метою, вони відстежують діяльність польської організації "Реституція кресов", що виникла приблизно півтора роки тому і хрещеної самим топ-пропагандистом РФ Дмитром Кисельовим. "ОстроВ" докладно описував цю історію рівно рік тому. За "реституція" стояла дружня Москві ультраправа організація Zmiana ( "Зміна"). Навесні цього року лідер "Змяни" Матеуш Піскорський був затриманий в Польщі за підозрою в шпигунстві на користь РФ.

Проект має на меті "Реституції кресов" - посіяти євроскептицизм навіть серед найстійкіших прихильників інтеграції з ЄС, пригрозивши жителям західної України втратою майна. Люди з "Змяни" обіцяли, що почнуть процес реституції, як тільки запрацює нібито запускає цей механізм угоду про асоціацію з ЄС - з 1 січня 2016 року. Найцікавіше в цій історії те, що про подачу позовів до українських судів польські адепти реституції з кремлівськими зв'язками точно так же оголошували як про доконаний факт вже рік тому.

Що стосується самого "Голоси правди", то для нього з тих пір багато чого змінилося. В першу чергу, змінилося саме якість кремлівської пропаганди. Фейки перестали мати сенс. Невдоволення "післяреволюційної" владою в Україні досягло такого градуса, що відпав будь-який сенс вигадувати дику нісенітницю на кшталт "розп'ятого хлопчика". Тепер, щоб лякати народ "хунтою", досить вибірково розповідати про те, що відбувається в Києві насправді, супроводжуючи це авторськими оцінками і коментарями.

Азарівську трійцю - "Голос правди", "Ехо Києва" і "Комітет порятунку України" - рознесли по різних серверах. "Ехо Києва" майже не оновлювалося з березня 2016 року - щоб знову пожвавитися в жовтні, якраз в період підготовки "опозиції" до масових протестів. Причому змінилася мова сайту. Назва і меню залишилися на російській, а контент з жовтня став виходити на українському.


"Голос правди" як мав, так і має дві мовні версії і відкривається української. Але тексти його також зазнали значних змін. З майданчика для поширення фальшивої інформації він став майданчиком для самовираження колишніх регіоналів і членів їх медійної свити. Його контент-менеджери акуратно збирають і публікують в "блогах" пости з соціальних мереж або тексти з персональних сайтів Володимира Корнілова, Олени Лукаш, Тетяни Монтян, Олександра Єфремова, Олександра Клименка, Віталія Захарченко, Сергія Арбузова, Євгенія Мураєва, Ірини Бережної, Олександра Вілкула , Вадима Новінського, Андрія Портнова, Рената Кузьміна, Миколи Скорика, В'ячеслава Піховшека, Анатолія Шарія.


Серед "спецтему" "Голосу правди" - "Антівойна. Законний відмова від мобілізації" зі зразком "заяви про відмову від мобілізації в Україні"; "Олена Лукаш. Як скасувати незаконне рішення про перейменування вашого міста?" з "типовим позовом для тих, хто готовий протистояти незаконним рішенням з перейменувань"; вкладка "Всім боржникам за житлово-комунальні послуги" - зі зразком клопотання для зупинки судового провадження щодо стягнення боргів за житлово-комунального господарства. Все це теж не оригінальний контент, а тексти, взяті з інших сайтів або соцмереж.


Серед своїх проектів сайт вказує також "Центр свободи слова", очолюваний колишнім депутатом ВР від Партії регіонів Оленою Бондаренко, зі списком "політв'язнів" проросійських діячів в Україні. "Україна 1941-1945. Правда про війну" Володимира Корнілова обіцяє, що "ви здивуєтеся, наскільки пропаганда українських колабораціоністів того часу точно збігається з нинішньою українською пропагандою". У блоці з гордою назвою "На нас посилаються" стоять посилання на "Опозиційний блок", "Комітет порятунку України", "Політичну партію" За життя "" Вадима Рабиновича і Євгена Мураєва, "Соціальну партію України" Вікторії Шилової та російську "Партію" Велике Отечество "" Ніколая Старікова. Однак тільки на частині сайтів цих політпроектів "Острову" вдалося знайти по кілька посилань на "Голос".


У футере сайту "Голосу правди" розміщена подяку ряду ЗМІ "за ретрансляцію новин" Голосу Правди "на своїх ресурсах". У цьому дивному наборі, де "Голос Америки" є сусідами з "Украіной.ру" молодий протеже Віктора Януковича Олени Березовської, чомусь знаходиться і сайт "ОстроВ", хоча наша редакція дізналася про пост-фактум, в процесі підготовки цієї статті ...


У розділі "Статистика" на сайті "Голосу" зазначено, що його місячна відвідуваність - понад 5 млн, і що в соцмережах у нього - майже 1,4 млн "читачів". Втім, в цю статистику "Голос правди" якимось чином включає півмільйона передплатників паблік "Антимайдан" у Вконтакте та майже 900 тис. - в "Одноклассниках": там нібито розміщують посилання на його новини. У самого "Голоси" в "Одноклассниках" менше 200 читачів. У Facebook і ВКонтакте - по 1,3-1,4 тис.

"Антимайдан", до якого "Голос правди" апелює як до свого ідейного союзника, вранці 23 листопада писав про анафему "Ивашке Мазепі" і зриві "російськими патріотами" показу "брехливого прокиївського фільму про Майдан" в "розсаднику ненависті між росіянами і українцями" - українському культурному центрі в Москві.

"Рятувальники"

Сайт "Комітету порятунку України" за рік теж зазнав зміни. Тепер у нього нові сусіди по серверу: сайти "Антифашист", "Російсько-Український форум" і "Вся правда про Юлію Тимошенко". Два останніх - виключно маргінальні. Всі три зареєстровані якимсь Олексієм Бердниковим - в ЗМІ він фігурує як головний редактор "антифашистів". Головна сторінка цього сайту відкривається символікою "Комітету порятунку України": його логотип і три посилання на ключові заголовки почесно розмістилися прямо в хедері, над логотипом самого "антифашистів".




Проживає в підмосковних Хімках росіянина Олексія Бердникова складно назвати типовим російським "патріотом". Ніщо на його сторінках в ВКонтакте і Facebook не вказує на ідейного націоналіста і фанатичного адепта "русского мира". Бердников постить свої фотографії з подорожей і дотепно жартує про чиновників - не українська, російських. Схоже на те, що за допомогою "антифашистів" і "Правди про Тимошенко" він просто заробляє гроші. Нічого особистого тільки бізнес.

Про те, яким способом Микола Азаров має намір "рятувати" Україну, кажуть публікації на сайті його "Комітету". Наприклад, текст під заголовком "Квадратура кола по-бандерівські. У випадку з Одесою, Галичина проковтнула шматок, який не здатна перетравити" від 16 листопада починається з історії про те, що хтось порвав банер "Одеса - це Україна". Далі наводяться ще два подібних випадки в тому ж місті, "самозваних київсько-галицька влада рівно нічого з цим зробити не може". Автор тексту стверджує, що це гідний спосіб "протистояння фактично чужоземної окупації", відкидаючи можливі заперечення незгодних. На його думку, збройного повстання в Одесі не відбулося не тому, що місцеві жителі підтримують "окупаційне правління". "Донбаське ополчення, завдяки відкритій кордоні з Росією, змогло отримати і зброю і необхідну матеріальну допомогу, якою можливості у Одеси не було і немає до цього дня", - пояснював він нерозумним "критиканів".


На сцену виходять "антикорупціонери"

Вихід колишніх "регіоналів" з тіні, з відкритою антиурядової і антидержавної пропагандою, яка замінила поширені в 2014 і 2015 роках інформаційні фальшивки, має говорити про зміцнення їхньої впевненості в слабкості офіційного Києва. Очевидно, Микола Азаров і його колишня "команда професіоналів" бачать підстави розраховувати на швидке повернення до влади. Теми, які вони експлуатують в своїх посланнях - це високі тарифи на ЖКГ на тлі зростання бідності, протестні настрої і неминучість "третього Майдану", боротьба з "київським і галицьким" "фашизмом", дискредитація ідеї європейської інтеграції, боротьба з процвітаючою в Україні корупцією .

Остання заслуговує на окрему увагу не тільки тому, що Віктор Янукович і його люди, перебуваючи при владі, самі крали з фанатизмом передовиків соціалістичного змагання. На сайті "Голосу правди" є ще одна "спецтема": "Розслідування. Журналісти проти корупції". Посилання веде на сайт так званої Всеукраїнської громадської організації "Журналісти проти корупції". І ось тут починається найцікавіше.


Засновниками цієї організації є Сергій Кот та Світлана Яценко. Про їх досвіді в журналістиці мені нічого не відомо, але досвід участі у всеукраїнських організаціях у них є. До 2011 року вони були головними організаторами фінансової піраміди МММ в Запоріжжі. Після того, як піраміда впала, Кот і Яценко оголосили її залишилися без грошей учасникам про запуск нового проекту, який чомусь назвали "Мурзилка". За мінімальний внесок в 160 грн їхні співробітники в орендованому Сергієм Котом офісі реєстрували учасника "гри" в комп'ютерній системі і обіцяли йому подвоєння вкладеної суми протягом місяця. За кожного нового приведеного людини учасникам обіцяли також чи 5, чи то 40 грн.



В "Мурзилка" дійсно пішли багато з тих, хто все ще розраховував повернути гроші, вкладені в МММ. Вкладниками були переважно люди похилого віку. Хтось, зареєструвавшись сам, ніс слідом документи родичів, вкладаючи за них, як правило, власні гроші. В які висвітлювали цю аферу запорізьких ЗМІ проходить рефреном ще одна типова історія . У літньої людини або його близького родича виявляється онкологічне захворювання, один день лікування якого перевищує за вартістю розмір місячної пенсії. Йому розповідають, що якась фінансова гра дозволяє швидко подвоїти вкладені в неї кошти. Були ті, хто заради участі в "Мурзилке" віддавав останні гроші; є навіть як мінімум один випадок восьмитисячного банківського кредиту. Відомо про вкладені суми від 160 до 22 тис. Гривень. В цілому мова йде про суму в 134 тис. Грн.

Все це інформація з судових документів . Офіс, де працювали організатори "Мурзилки", проіснував кілька місяців, гроші вкладникам, природно, не повернули.


Неллі Босієва, глава громадської організації "Союз захисту вкладників", теж виявилася серед потерпілих. Вона каже, що до історії з "Мурзилка" з Сергієм Котом особисто знайома не була. В офіс "Мурзилки", який розташовувався на одній вулиці з її місцем роботи, вона прийшла одного разу заради цікавості і піддавшись на вмовляння подруги, яка брала участь в "грі" і була задоволена її результатом. "У мене навіть не було з собою грошей, - сміється Босієва, - але подруга якраз знімала свій куш. Я їй сказала:" Вклади, я тобі сьогодні ж віддам ". Я ніколи не була пов'язана з аферами, я сама зазвичай вмовляю людей в них не брати участь, але мені стало цікаво, як це насправді працює. Я думаю, що ніхто б цю історію на світло і не виніс, якби в ній випадково не опинилася Босієва ". Вона вклала в "гру" 800 грн.

Коли Босієва в наступний раз потрапила в офіс Сергія Кота, як розповідає вона, Світлана Яценко вже презентувала там нову "гру" "Ялинка" - замість провалилася "Мурзилки".

Займатися справою "Мурзилки" Неллі Босієва початку після того, як до неї звернулася група інших ошуканих вкладників: "Був кістяк активних, яким я сказала:" Напишіть звернення - я буду цим займатися ". Самою мені простіше було б втратити ці 800 грн, тому що я розуміла, скільки часу і здоров'я забере в мене судовий процес. Звернення підписали десь 30 потерпілих ".

Босієва, як каже вона, ще намагалася домовитися з Сергієм Котом до суду, переконуючи його виплатити вклади цим трьом десяткам учасників "гри", тому що "це все загрожує судом і тим, що ви сядете". "Він відповів:" А ви сядете біля мене "", - розповідає вона.

Сергію Коту і Світлані Яценко районний суд в Запоріжжі в 2015 році дав по два роки в'язниці, але на зону вони так і не потрапили. Спочатку вони вийшли на свободу під заставу - без малого 70 тис. Грн за кожного. А потім апеляційний суд звільнив обох по закону про амністію: Кота як батька неповнолітньої дитини, Яценко - як єдину дитину літніх батьків. У тому ж 2015 року вони заявили про себе вже в Київській області - як борці з корупцією.

ВГО "Журналісти проти корупції" - в якомусь сенсі теж авантюрний бізнес-поект. Членство в ній, як написано на сайті організації, вимагає разового внеску в розмірі 500 грн і щомісячних платежів по 100 грн. Для порівняння, членство в "Репортерах без кордонів" - 70 євро в рік. У Спілці журналістів України - 100 грн на рік. Але щоб його отримати, вам потрібно, звичайно, бути журналістом.


"Журналісти проти корупції" пропонують вам журналістом стати. На сайті вони докладно розписують переваги володіння журналісткою "корочкою" - від безперешкодного доступу на різні заходи до права на носіння травматичної зброї. Це теж нагадує історію річної давнини, на яку я посилалася вище.


"Голос правди" в переліку своїх партнерів вказував тоді "Київська незалежна медіа-профспілка". Сайт цієї організації копіював сайт єдиного українського профспілки журналістів - Незалежної медіа-профспілки України. Назва посилалося на організацію, давно злилася з НМПУ і тому неіснуючу. Крім багатьох інших переваг, власники прес-карт можуть безкоштовно оформляти візи для проїзду в країни Шенгенської зони і не зобов'язані, звертаючись за візою, докладати до своїх документів запрошення від компанії чи організації з країн ЄС. Від НМПУ "Острову" відомо, що власники посвідчень фальшивої КНМПУ неодноразово зверталися з ними в консульства європейських країн.

Про те, хто і як використовує сьогодні "журналістські посвідчення", видані організацією Сергія Кота і Світлани Яценко, редакції "Острова" невідомо. За словами Неллі Босієва, "коли Сергій Кот прийшов на останнє засідання, він крутив у руках якісь папери і качав права перед суддею. Говорив, що за ним стоїть громадськість. Я не надала цьому значення. Яка громадськість, якщо на засіданні повний зал , і все свідчили не на його користь? А коли засідання закінчилося, мені сказали, що він залишив на столі якийсь папір. Я подивилася: "Журналісти проти корупції". Кот підписав цей папір як голова організації. у ній він лякав суддю, яка йому не догодила ".

У Київській області Сергій Кот та Світлана Яценко розгорнули активну PR-діяльність, перш за все, укладаючи угоди про співпрацю з антикорупційними і "антикорупційними" організаціями (про останніх мова ще попереду). Серед них виявилося відоме НГО "Стоп корупції". В останньому у відповідь на звернення "Острова" згадали, що бачили Сергія Кота на одному зі своїх заходів, але будь-яке співробітництво з його організацією спростували. "Ми проводимо час від часу правозахисні навчальні семінари. Я можу допустити, що вони були учасниками одного з наших семінарів. По завершенні цих заходів буває так, що ми підписуємо меморандуми - за великим рахунком, ні до чого не зобов'язуючі документи про те, що ми погоджуємося разом боротися з корупцією ", - сказав в коментарі" Острову "один з координаторів" Стоп корупції ", журналіст Роман Бочкала. Відразу після нього цю історію повторив колега Бочкали по організації Богдан Хмельницький.

Ключове слово - "гра"

23 листопада "ОстроВ" зателефонував на один з номерів телефону, зазначених на сайті ВГО "Журналісти проти корупції". Відповів Сергій Кот.

- Сергію Івановичу, я зараз готую статтю, яка стосується не стільки вашої організації, скільки сайту "Голос правди". Ви знаєте такий сайт? Ви вказані на ньому серед партнерів.

- Колись ми були їхніми партнерами, але сьогодні я не пам'ятаю, вони працюють, чи ні.

- Вони дуже активно працюють.

- Так? Я не знаю…

- У чому полягала ваша співпраця?

- В обміні інформацією, як і з усіма іншими ЗМІ. Ми надаємо їм результати своїх журналістських розслідувань, вони надають нам свої новини та інформацію.

- Де можна знайти ваші розслідування?

- У нас на сайті.

- "Український стиль правової боротьби", "Проект" Прозорий суд "" ... Я бачу тут інструкції, але не бачу розслідувань.

- Ось "Прозорий суд" - це вже конкретно наша робота. Ми допомагаємо членам організації. Якщо у людини є проблема, ми йому цю проблему допомагаємо вирішувати. Так а стаття про що у вас?

- Взагалі-то стаття - про "Голосі правди". Я хотіла якраз запитати: ви знали про контент цього сайту? Про те, що рік тому він спеціалізувався на розповсюдженні антиукраїнських фейків? Це сайт, який безпосередньо пов'язаний з "Комітетом порятунку України" Миколи Азарова, з колишніми "регіоналами".

- Якщо ви побачили, що на нашому сайті їх як партнерів немає, як ви думаєте, чому так вийшло? На початку, коли вони заробили, ми дивилися їхні матеріали - досить жорсткі, звичайно, але не скажу, що вони в чомусь порушували закон. Потім вийшло так, що я побачив якісь нюанси, які мені не сподобалися, і ми співпраця розірвали. Але наше партнерство не закріплено ніякими зобов'язуючими документами. Була можливість - ми надавали свої матеріали, вони надавали, йшов обмін. На сьогодні необхідності в цьому, як я бачу, немає. Ми посилання на них зі свого сайту прибрали. Вони посилання на нас мають право залишити.

- Серед їх журналістів є люди з вашими посвідченнями?

- Нашими - немає. Наші журналісти вказані на нашому сайті.

- Це все члени вашої організації?

- Це журналісти, які офіційні журналісти у нас.

- Сергію Івановичу, я шукала інформацію про всі організаціях, зазначених на "Голосі правди", в тому числі і вашу. У підсумку я вийшла на документи по вашій справі про шахрайство з грою "Мурзилка". У судових документах йшлося про те, що є люди, перед якими у вас залишилися борги, і що ви будете ці борги погашати. Ви їх погасили?

- Якщо ви уважно дивилися документи, ви бачили, що моя позиція в цій справі, якщо коротко: Я невинний. Тому процес тривав більше трьох років. На цій позиції я наполягаю досі. Ми в будь-якому випадку доб'ємося правди, тому що ми на цьому не зупинилися.

- Тобто, ви звернулися до Європейського суду?

- Поки без коментарів. Питання це буде вирішено, я думаю, найближчим часом.

- Але мова про те, що численні постраждалі стверджували, що бачили в офісі як "головних" тільки вас і Світлану Яценко, і звинувачували в шахрайстві саме вас двох.

- І що, багато постраждав?

- Близько 90 осіб.

- Це постраждалі з їх слів.

- Це слова 90 осіб ...

- Будь-яких документів, підтверджуючих даних, будь-яких взагалі реальних фактів немає! Є просто бажання однієї людини нажитися. Звичайно, коли з'являється якийсь організатор - в даному випадку він носив ім'я Босієва Неллі Григорівна, - звичайно, виходить подібна цікава ситуація.

- А яким чином вона могла на цьому нажитися?

- За оформлення документів, за написання всіляких звернень вона брала зі своїх, умовно кажучи, підопічних, за їхніми словами, гроші. Вони і телефон їй поповнювали, і просто давали гроші.

- Сергію Івановичу, але по суду вони вимагали лише повернути їм вкладені ними гроші. Вони навіть не вимагали відшкодування моральної шкоди. Я не розумію, як хтось міг на цьому нажитися.

- Ви неуважно читали. Саме Босієва присудили моральну шкоду. Ще одну даму присудили ... Почекайте, ви вже прямо перейшли на "Мурзилка". Мова про що йде?

- Тепер уже про партнерах "Голоси правди". Про вашої організації, яка вказана на їхньому сайті як партнер. Саме про вас. Ви в принципі заперечуєте, що були організатором всього цього, і що 90 осіб, які стверджували, що ви і Світлана Яценко особисто брали у них гроші, насправді говорять неправду?

- На суді десь половина людей відмовилася від своїх позовних заяв (за документами першої інстанції, від позовних вимог відмовилися 14 осіб. - "ОстроВ"). Десь третина залишилися не з'явилася, навіть за викликом судді. Всього в судових засіданнях брало участь, напевно, людина 15 - група підтримки Босієва. Що вона їм розповіла, то вони на суді і говорили. Хоча постійно плуталися у свідченнях.

- Тобто, ви говорите, що ви не брали у них гроші.

- У матеріалах моєї справи все чітко написано. Таке ж питання мені неодноразово задавали в суді, і моя відповідь не змінювався протягом цього процесу.

- Повторіть, будь ласка, ваш відповідь суду.

- Йшлося про те, що інтернет-гра була створена мною. Але в матеріалах справи лежать документи, які підтверджують, що цю гру створила якась Віра Козлова, яка проживає в Києві. Суд на це не звернув уваги. Я до цієї гри маю точно таке ж відношення, як і всі постраждалі.

- Як ви самі дізналися про цю "Мурзилке"?

- Розсилка прийшла мені на пошту. Мені на пошту приходить багато розсилок. Думаю, як і вам.

- Ви раніше організовували в Запоріжжі ще й МММ ...

- Сергій Пантелійович Мавроді організовував МММ. Знаєте такого товариша?

- Переді мною зараз дані реєстру юридичних осіб щодо компанії "МММ-2011", засновниками якої є ви і Яценко Олександр Володимирович. Запоріжжя, вулиця Портова, будинок 12, квартира 72. Мова не про Мавроді. Ви знали, як працює фінансова піраміда і що це, вибачте, афера. Ви настільки наївна людина, що могли при цьому поставити гроші в грі "Мурзилка"?

- Ви в карти коли-небудь грали?

- Я абсолютно найазартніших людина.

- У шахи?

- У мене погано виходить.

- Є варіант виграти і є варіант програти.

- Так, але в шахах за програш грошей не беруть.

- Чому? Запросто. В Ялті на набережній люди грають в шахи під гроші. Підсаджується відпочиваючий, кладе сто гривень і грає. Виграв - забирає гроші.

- Я грала в палаці культури, там так не прийнято.

- Яка різниця? Гра є гра. Ви в комп'ютерні ігри граєте? Чи граєте.

- Не граю.

- Неважливо. Це звичайна гра. Хтось грає в покер, хтось грає в шахи, хтось грає в футбол. Ключове слово - "гра". Вона може бути виграна або програна. Говорити, що хтось у чомусь винен, тут недоречно. Ніхто нікого силою в цю гру не втягував.

24 листопада Сергій Кот передзвонив кореспонденту "Острова", щоб з'ясувати, чому я вирішила, що організація "Журналісти проти корупції" пов'язана з "Голосом правди" - його співробітники не змогли знайти на сайті "Голосу" відповідної вкладки. З слів Кота стало також зрозуміло, що ініціатором співпраці цих двох організацій був саме він, але співпраці як такого не відбулося і, помітивши дивацтва в роботі "регіональної" площадки, ВГО "Журналісти проти корупції" прибрали посилання на "Голос правди" зі списку своїх партнерів. Схоже, про те, що "партнерство" з цим сайтом у його організації все ще триває, він справді не знав.

Що знають про своїх "партнерів" в "Голосі правди", нам невідомо. Звернутися за коментарем до "Сергію Сухобока" або "Василю Климентьєва" не піднімається рука. Але можна сміливо стверджувати, що жодна авторитетна антикорупційна організація України на співпрацю з такого роду проектом не піде - це коштувало б їй "життя". У той же час тема корупції залишається політично чутливою і пропаґандивно корисною. Тому "антикорупціонер" з колишнього уряду залишається брати, що дають, не вдаючись у деталі.

Юлія Абібок, "ОстроВ"

Редакція дякує юриста ІРРП Людмилу Панкратова за експертизу тексту статті.


Quot;Західні ЗМІ розійшлися в думці: на Майдані були" демократи "або" фашисти "?
Думали, що декомунізація - це тільки пам'ятники валити?
Як скасувати незаконне рішення про перейменування вашого міста?
Яка громадськість, якщо на засіданні повний зал , і все свідчили не на його користь?
Ви знаєте такий сайт?
Так?
Де можна знайти ваші розслідування?
Так а стаття про що у вас?
Я хотіла якраз запитати: ви знали про контент цього сайту?
Про те, що рік тому він спеціалізувався на розповсюдженні антиукраїнських фейків?

Реклама



Новости